Idag har jag åkt karusell

och oron i bröstet har kommit som ett brev på posten.

Jag har varit glad ihelg. Jag har varit tillfreds med mig själv och tom i huvudet. Det har inte malt sådär som det brukar göra ibland. I fredags invigde jag våren med att cykla och jag drattade omkull på en isfläck i uppförsbacke medan jag pratade i telefon. Jag cyklade säkert en mil vill jag lova och gud vad härligt det var! Jag tror inte jag vill göra annat än att cykla runt och känna hur det luktar vår och nostalgi för jag blir ju så nostalgisk på våren. Jag tänker på det som har varit och farit och jag längtar tillbaka lagomt mycket samtidigt som jag ändå är rätt nöjd med min tillvaro som den ser ut nu. Igår pimplade jag och fick napp men ingen fisk.

Idag har  varit den stora dagen. Jag har:

1. Vaknat 08 och städat bort vintern. Jag har till och med dammsugit listerna!
2. Tvättat alla sängkläder och äckliga täcken
3. Cyklat till S, ätit pizza på X
4. Spelat spel med S, cyklat till stan, klämt och känt på saker som jag vill ha men inte kan köpa
5. Cyklat hem i motvind, fortsatt städa och tvätta
6. Planterat om växter, bytt krukor och sått små basilikafrön
7. Drömt mig bort på diverse hemsidor om sådant jag skulle vilja ha men inte kan köpa
8. Beställt tvålmassa och tvålformar!
9. Gjort en budget, planerat inköp och icke inköp
10. Konstaterat att jag ska skaffa ett ICA-kort med fakturamöjligheter
11. Dansat zumba till zumbavideon som jag har fått låna men måste lämna tillbaka imårrn
12. Duschat

NU: Bloggar och dricker thé. Jag hoppas jag kommer kunna sova för jag har åkt karuesell idag.


Kommentarer
Postat av: Tove

Hej Annapanna!

Fortsätt skriva!

Super :)

Hälsar

Psyko-Tove


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0