Morgonstund har guld i mun

Jag vaknade imorse. Inte utvilad men inte heller trött. Jag har haft svårt att sova den senaste veckan. Liksom inte velat gå och lägga mig men ändå velat gå och lägga mig. För man sitter ju inte uppe till 24:00 på vardagar har jag hört.


Jo, jag vaknade.


Ibland fattar jag inte hur hjärnan tänkte. Ganska snart efter att jag vaknat så började en låt och ett ord mala i skallen. Ordet är Longyearbyen och det är ju en stad på Svalbard. Säger man förresten på eller i? I Sverige heter det ju men på Svalbard låter ju bättre. Jag bärjade tänka  det där ordet Longyearbyen. Det är byn där året är långt. Antagligen för att solen under vintermånaderna knappt tar sig upp. Men man behöver nog inte bo på Svalbard för att ha det så. Det räcker med Norrland i landet Sverige.

Låten som jag tänkte på var Lalehs version av hmm.. Thomas Ledin? Det bor en ängel i mitt rum heter den iallafall. Rätt bra låt. Lyssnarvänlig om inte bra.

Så, med detta i skallen så vaknade jag och inledde dagen med att träna på att känna mina fötter när jag satt på toaletten. Och visst blev jag irriterad när tankarna bara poppade hela tiden och ville dra iväg med mig på äventyr. Men, jag sa stopp! För idag hade jag inte lust att dra iväg på äventyr. Jag ville bara lämna in bilen, få nya vinterdäck och äta frukost på stan. Och det gjorde vi ju också och här sitter jag.


Vi får väl se hur dagen artar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0