Galenpanna

Ja, har man inte skrivit (annat än uppsatser) på fem år så kanske det är dags att börja nu. Tredje inlägget gillt.

Har jag blivit galen nu?

Jag tänkte att jag skulle ta med mig mitt nya liv under armen och traska iväg med det, med lätta steg! Jag ska ta med mig mitt nya liv, med alla känslor i bagaget, och utforska världen. Ututut! Jag tänkte att jag kanske skulle bjuda över min granne (som jag har pluggat tillsammans med och som jag faktiskt gillar). Jag ska bjuda hit henne och fråga om hon vill ha kaffe eller thé men jag ska hoppas på att hon vill ha thé för det blir så himla pinsamt om kaffet blir dåligt för då måste jag ju vara en dålig människa. Och jo, jag tänkte att jag bjuder hit henne för då behöver hon inte känna att vi kanske ska vara hos henne, hon behöver inte ens överväga det, därför tänker jag säga att JAG bjuder på kaffe (fast helst thé). Check.

Vad tänkte jag mer?

Jo, jag tänkte att jag ska åka lite mer skidor. Och att jag ska vara med de jag tycker om och göra sådant som jag tycker om och säga sådant som jag vill säga.

Jag tänkte att jag ska börja laga mat. Jag ska laga vegetarisk mat så som jag gjorde förr. Och det ska kännas som att jag gör en tjänst för världen. Att det ändå finns en mening och att jag spelar roll.

För visst spelar jag roll?


Nu sätter jag stopp för det här. Efter det här inlägget tvingar jag mig i säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0